Přeskočit navigaci.

Eshop ceny

Ceny produktů

U každého produktu je možné uložit pět různých cen. Díky tomu můžete tvořit různé cenové programy a nastavovat sofistikované slevy pro jednotlivé kupující.

Na následujícím obrázku vidíte formulář pro zadání cen (a dalších informací) k variantám produktů, který se vám zobrazí při tvorbě nového nebo editaci starého produktu.

varianty-produktuMá-li produkt více variant (jako na obrázku), pak lze uložit větu, kterou bude uvozena tabulka s jejich výběrem a kterou uvidí zákazník v detailu produktu. V tomto případě je to „Vyberte příchuť“, neboť se jedná o produkt, jehož jednotlivé varianty se liší právě příchutí.

Pak již následuje formulář pro vkládání/editaci dalších variant. Kvůlu velkému počtu zadávaných údajů jsou pole pro každou variantu rozloženy na dva řádky, což formulář trochu znepřehledňuje, ale nemusíte mít obavy – pokud na kterékoli pole najedete kurzorem, objeví se vysvětlující popisek.

Název varianty produktu – konkrétní příchuť, velikost, barva, hmotnost … vzhledem k nastavení e-shopu je možné vložit kompletní název produktu (např. „Produkt X – jahoda“), nebo jen variantu jako v tomto případě (např. „jahoda“, viz obrázek). U všech produktů je ovšem nutné postupovat stejně.

EAN – číselné vyjádření čárového kódu varianty.

Katalog. č. – „katalogové číslo“, identifikace varianty pomocí interního firemního kódu.

Sklad – zásoba této varianty ve skladu. Kolik kusů je v daný okamžik přímo k dispozici.

Balení – charakteristika balení produktu, prakticky jde o „množství množstevních jednotek“ v jednom produktu. Např: 1 ks, 2.5 kg, 50 metrů, 3×50 g apod.

Hm. – hmotnost varianty v kilogramech. Díky korektně zadaným váhám jednotlivých variant lze přesně spočítat cenu dopravy výsledné objednávky. Není vyloženě nutné zadávat přesnou hmotnost u všech variant, ale je vhodné učinit tak u těch, kde by kombinace „určitá hmotnost x nákup většího množství“ mohla vést k vytvoření tak těžké objednávky, že by bylo nutné tuto situaci nějak řešit.

Ceny jednotlivých variant

Cena WWW – cena produktu v elektronickém obchodě včetně DPH. Jde o základní cenu, která se zobrazuje jako cena produktu.

Cena NA – nákupní cena produktu (za jakou částku jste produkt zakoupili na sklad). Slouží prakticky pouze pro některé z výpočtů slev pro velkoobchodníky, v elektornickém obchodě není nikdy zobrazena.

Cena MO – maloobchodní cena produktu. Jde o „běžnou“ cenu produktu ve vaší kamenné prodejně, případně u konkurence apod. Vždy by měla být vyšší než (nebo stejná jako) „Cena WWW“, neboť slouží k výpočtu, kolik zákazník ušetří peněz díky nákupu ve vašem elektronickém obchodě oproti nákupu v kamenné pobočce (nebo u konkurence).

Cena VO – velkoobchodní cena produktu. Umožníte-li ve svém elektronickém obchodě nakupovat i velkoobchodníkům, pak jim budou u produktů zobrazeny pouze tyto ceny.

Cena AKCE – akční cena produktu. Zadáte-li alespoň u jedné varianty tuto cenu (která by měla být nižší než „Cena WWW“), pak je produkt označen štítkem „Akce“ a zákazníci jsou informování o jeho výhodné ceně včetně ušetřených procent.

Zlevnitelné – toto zaškrtávátko slouží k označení varianty vlastností „je možné na ni uplatnit slevu“. To se nyní netýká hodnoty „Cena AKCE“, ale plošně platných slevových programů (např. za registraci zákazníka). Někdy může být cena produktu stlačena na samou hranici ziskovosti a případný prodej se zákaznickou slevou by již nebyl rentabilní – pak je možné zrušit tuto volbu a na produkt se nebude vztahovat žádná sleva (až na „Cena AKCE“, samozřejmě).